Piosenka Anity

Piosenka Anity to podtytuł wiersza, który chcę Wam dzisiaj pokazać. Bo tytuł tego wiersza brzmi: „Podobał mi się dlatego”. Jego autorem jest Piotr Müldner-Nieckowski. Wiersz znalazłam czy raczej odkryłam w „Podglądzie”, kwartalniku literackim Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, w numerze 4. z 2017 r. Jest tam wiele ciekawych tekstów, tak poetyckich, jak i prozatorskich, ale ten zapada w pamięć szczególnie.

Jak on jest skonstruowany! Taka sobie niewinna opowieść, lekka wydawałoby się, a z każdym wersem coraz ciemniej i mroczniej.

A potem ten podtytuł. Piosenka…  Ze względu na podtytuł tego wiersza przypomina mi się „Piosenka o końcu świata” Czesława Miłosza. Tu piosenka, czyli wesele i śpiew, a tam – koniec świata. A w „Podobał mi się dlatego” też – z jednej strony mamy piosenkę, czyli wesele i śpiew, a z drugiej mamy Anitę, której …nie ma.

Niesamowity, moim zdaniem, wiersz.

Piotr Muldner-Nieckowski

P. Müldner-Nieckowski, Podobał mi się dlatego, Podgląd, nr 4, 2017, s. 143.

 

Dodaj komentarz